Auto-Moto

Πιέζεται η αγορά αυτοκινήτου στην Ευρώπη

Είναι δεδομένο ότι υπάρχει ύφεση στην αγορά αυτοκινήτου στην Ευρώπη, στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και στις συνδεδεμένες, μαζί με τη Μεγάλη Βρετανία.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, στις χώρες τις ΕΕ πουλήθηκαν 10.634.359 καινούργια αυτοκίνητα με αύξηση μόλις +0,8% σε σχέση με το 2023, ενώ μαζί με τις συνδεδεμένες χώρες (Ισλανδία, Νορβηγία, Ελβετία) και το Ηνωμένο Βασίλειο, οι πωλήσεις έφτασαν τα 12.965.865 μονάδες και μόλις +0,62% έναντι του 2023.

Η Ισπανία συνέχισε να επιδεικνύει ανθεκτικότητα με σταθερό ρυθμό ανάπτυξης +7,1%. Αντίθετα, μειώσεις πωλήσεων παρατηρήθηκαν στη Γαλλία (-3,2%), στη Γερμανία (-1%) και στην Ιταλία (-0,5%), ενώ στην Ελλάδα είχαμε μικρή αύξηση (+1,9%), αλλά πάνω από τον μέσο όρο στην Ευρώπη.

Όσον αφορά στον Δεκέμβριο του 2024, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 5,1%. Η Ισπανία πρωτοστάτησε με διψήφια αύξηση 28,8%, ακολουθούμενη από τη Γαλλία με μέτρια άνοδο 1,5%. Ωστόσο, μεταξύ των τεσσάρων μεγαλύτερων αγορών της ΕΕ, μειώσεις παρατηρήθηκαν στη Γερμανία (-7,1%) και στην Ιταλία (-4,9%).

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία παρέμειναν η τρίτη πιο δημοφιλής επιλογή για τους αγοραστές των χωρών της ΕΕ το 2024, συνεισφέροντας σε μερίδιο 13,6% για ολόκληρο το έτος, ξεπερνώντας και πάλι τα πετρελαιοκίνητα, τα οποία μειώθηκαν στο 11,9%. Τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα διατήρησαν το προβάδισμά τους στο 33,3%, ενώ τα υβριδικά αυτοκίνητα ενίσχυσαν τη δεύτερη θέση τους, κατέχοντας μερίδιο αγοράς 30,9%. Όσον αφορά στα plug-in hybrid, κατείχαν το 7,1% και τα λοιπών καυσίμων (υγραερίου, φυσικού αερίου κλπ.) το 3,1%.

Τώρα, σε όλες τις χώρες, τις 27 της ΕΕ, συν τις 4 ακόμα, συνδεδεμένες και Ηνωμένο Βασίλειο), το μίγμα πωλήσεων το 2024 ήταν: βενζινοκίνητα 33%, υβριδικά 31,4%, ηλεκτρικά 15,4%, πετρελαιοκίνητα 10,4%, plug-in hybrid 7,3% και λοιπών καυσίμων 2,5%.

Συζήτηση έχει ανοίξει για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καθώς τα οικονομικά κίνητρα για αγορά σε ορισμένες χώρες έχουν καταργηθεί, σε άλλες έχουν περιοριστεί και στην Ελλάδα περιμένουμε έξτρα κονδύλι για να ολοκληρωθεί το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ», που λήγει τέλη Απριλίου.

Είδαμε τον Δεκέμβριο οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων να μειώνονται κατά 10,2%, λόγω της μεγάλης μείωσης στη Γερμανία (-38,6%) και τη Γαλλία (-20,7%), με αποτέλεσμα όλο το 2024 να πουληθούν και στις 31 χώρες 0,3% λιγότερα ηλεκτρικά σε σχέση με το 2023.

Μείωση πωλήσεων κατά 0,4% το 2024 έναντι του 2023 είχαμε και στα plug-in hybrid που φορτίζονται από εξωτερική πηγή, παρά το γεγονός ότι υπήρξε μεγάλη αύξηση πωλήσεων τον Δεκέμβριο στη Γαλλία (44,9%) και στη Γερμανία (6,8%).

Οι πωλήσεις υβριδικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 5,9% το 2024 σε σχέση με το 2023, των βενζινοκίνητων μειώθηκαν κατά 2,7% (λόγω της αυξανόμενης υβριδικής τεχνολογίας), ενώ μείωση είχαν και τα πετρελαιοκίνητα κατά 1,5%.

Πηγή: www.newsit.gr

Σχετικές αναρτήσεις

DS Automobiles: 75 χρόνια από τον επαναστατικό «βάτραχο» μέχρι τα «διαμάντια τέχνης»  

admin

Η Ayvens προσφέρει μεταχειρισμένα με έκπτωση

admin

Η πρώτη μέρα του Λιούις Χάμιλτον στη Ferrari

admin

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε εάν το επιθυμείτε. Αποδέχομαι Διαβάστε περισσότερα

Πολιτική Απορρήτου & Cookies