Auto-Moto

Πώς το πυρίτιο έφερε επανάσταση στα ελαστικά

Σε κάθε τομέα πάντα υπάρχει κάποιος που κάνει την πρώτη κίνηση και στον τομέα των ελαστικών, η Continental εισήγαγε το πυρίτιο στη σύνθεσή τους, αλλάζοντας ριζικά την απόδοσή τους.

Έχοντας επισκεφτεί εργοστάσια κατασκευής ελαστικών στο εξωτερικό και παρακολουθήσει όλη τη διαδικασία, από το μείγμα των υλικών, τον βουλκανισμό, τις επιστρώσεις με χαλύβδινα νήματα, έως και τον ποιοτικό έλεγχο, γνωρίζω ότι οι χημικοί μαζί με τους τεχνικούς, έχουν κάνει θαύματα.

Ένα από αυτά είναι η προσθήκη του πυριτίου (silica) στη σύνθεση, καθώς μπορεί να σχηματίσει χημικούς δεσμούς με το καουτσούκ, με την Continental να δοκιμάζει αυτή τη σύνθεση ήδη από τα μέσα της δεκαετίας του 1990, αντικαθιστώντας την αιθάλη.

Τα πρώτα επιτυχημένα πειράματα πραγματοποιήθηκαν στο εργοστάσιο του Ανόβερου το 1994 και από το 1995 βγήκαν τα πρώτα ελαστικά με πυρίτιο. Κατά τον βουλκανισμό, το μείγμα καουτσούκ με πυρίτιο υποβάλλεται σε πίεση και θερμοκρασίες από 120°C έως 160°C.

Εκεί αποκτά την τελική του μορφή μέσω ειδικών καλουπιών, διαδικασία που χαρίζει στο ελαστικό ιδιότητες, όπως η εξαιρετική πρόσφυση σε βρεγμένο οδόστρωμα και η υψηλή αντοχή, ενώ το καθιστά ανθεκτικό σε ακραίες καταπονήσεις και οι αποστάσεις φρεναρίσματος μειώθηκαν σχεδόν κατά 50%.

Σήμερα, αυτή το συστατικό υπάρχει σε πολλές γόμες ελαστικών για αυτοκίνητα, βαν και δίκυκλα, καθώς βοηθά στην εξοικονόμηση καυσίμου στα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης και μεγαλύτερη αυτονομία κίνησης στα ηλεκτρικά οχήματα.

Πυρίτιο ελαστικάΠυρίτιο ελαστικά
Ορισμένα από τα υλικά κατασκευής των ελαστικών

Πιο βιώσιμη η παραγωγή του πυριτίου

Οι μηχανικοί της Continental ερευνούν τη χρήση εναλλακτικών, πιο βιώσιμων μορφών πυριτίου με αντίστοιχες ιδιότητες και οφέλη για την ασφάλεια. Οι φλοιοί ρυζιού έχουν αποδειχθεί μια αξιόπιστη πρώτη ύλη για τη βιώσιμη παραγωγή πυριτίου. Πρόκειται για υποπροϊόν της παραγωγής ρυζιού, το οποίο δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως τρόφιμο ή ζωοτροφή. Η παραγωγή πυριτίου από τέφρα φλοιών ρυζιού είναι ενεργειακά πιο αποδοτική από την παραδοσιακή παραγωγή με χρήση χαλαζιακής άμμου. Το πυρίτιο από τέφρα φλοιών ρυζιού χρησιμοποιείται ήδη στο πιο βιώσιμο ελαστικό της Continental μέχρι σήμερα, το UltraContact NXT.

Πηγή: www.newsit.gr

Σχετικές αναρτήσεις

Jeep: Εντελώς νέο Compass και με πλήρη εξηλεκτρισμένη γκάμα

admin

Γλίτωσαν δισεκατομμύρια ευρώ προστίμων οι αυτοκινητοβιομηχανίες

admin

BYD: Στην Κύπρο από τον όμιλο Σφακιανάκη

admin

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε εάν το επιθυμείτε. Αποδέχομαι Διαβάστε περισσότερα

Πολιτική Απορρήτου & Cookies