Auto-Moto

DS Automobiles: 75 χρόνια από τον επαναστατικό «βάτραχο» μέχρι τα «διαμάντια τέχνης»  

Με ένα εμβληματικό μοντέλο, σύμβολο γαλλικής κομψότητας και τεχνολογίας, που έγινε μύθος, με το DS να το ονομάζουμε και βάτραχο επειδή με την υδροπενυματική του ανάρτηση μπορούσε να κάθεται στο πίσω μέρος όπως ο βάτραχος, έχοντας και ένα μπροστινό μέρος που θύμιζε έντονα το αμφίβιο ζώο, με αυτό το μοντέλο DS 19 γράφτηκε μια μεγάλη ιστορία.

Μια ιστορία που πέρασε από τον κινηματογράφο με θρυλικές ταινίες και κυρίως με τον μοναδικό Λουί ντε Φινές, τον επιθεωρητή που κυνηγά τον Φαντομά, και που ήταν το αυτοκίνητο του Μεγάρου των Ηλυσίων.

Αυτό το μοντέλο, το DS 19 ολοκλήρωσε τον κύκλο του στις 24 Απριλίου 1975 και έπειτα 39 ολόκληρα χρόνια το DS επέστρεψε όχι ως μοντέλο, αλλά ως μάρκα DS Automobiles, η οποία όντας μέλος του ομίλου Stellantis, δημιουργεί πραγματικά κομψοτεχνήματα. 

Η ιδέα

Η DS γεννήθηκε το 1938 με πρωτοβουλία του Πιέρ Μπουλανζέ, διευθυντή της Citroen. Πέρασαν χρόνια μέχρι το πρώτο εγχείρημα, γνωστό ως VGD (Véhicule de Grande Diffusion ή όχημα μαζικής παραγωγής), να ολοκληρώνεται το 1955 με την κυκλοφορία της DS 19.

Εκλεψε την παράσταση

Την Πέμπτη 6 Οκτωβρίου 1955, η DS 19 παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού, κάτω από τον επιβλητικό θόλο του Grand Palais. Η εμφάνιση της προκάλεσε δέος και θαυμασμό. Λέγεται πως πωλήθηκαν 12.000 αυτοκίνητα την πρώτη ημέρα, ενώ οι παραγγελίες έφτασαν τις 80.000, μέχρι το τέλος της έκθεσης, 10 μέρες αργότερα!

Η παραγωγή από το Παρίσι μέχρι τη Νότιο Αφρική

Μια ημέρα μετά το Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού, μπήκε στην παραγωγή η DS, στις 7 Οκτωβρίου 1955, στο εργοστάσιο του Quai de Javel στο Παρίσι. Οι πρωτοποριακές τεχνικές και αισθητικές της λύσεις, προκαλούσαν συνεχή περιέργεια. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η εξαιρετική υδροπνευματική ανάρτησή της προσέφερε πρωτοφανή επίπεδα κρατήματος στο δρόμο και άνεση που καμία άλλη αυτοκινητοβιομηχανία δεν είχε καταφέρει μέχρι τότε. Ένα άλλο μοναδικό χαρακτηριστικό ασφάλειας ήταν υδραυλικά υποβοηθούμενο σύστημα πέδησης με εμπρός δισκόφρενα, που επέτρεπε μικρές αποστάσεις ακινητοποίησης.

Η DS 19 έφερε επανάσταση το 1958, προσφέροντας επιλογή 8 χρωμάτων αμαξώματος και από το 1959 άρχισαν οι πρώτες αισθητικές αλλαγές, με τη λεπτότερη σιλουέτα από την επιμήκυνση των πίσω φτερών και την προσθήκη μεγάλων αεραγωγών στα εμπρός φτερά.

Από το 1956 η DS 19 συναρμολογούνταν στη Μεγάλη Βρετανία και στο Βέλγιο και από το 1959 και στη Νότια Αφρική, ενώ εξαγόταν σε όλη τη Δυτική Ευρώπη, σε σχεδόν όλες τις χώρες της Κοινοπολιτείας, συμπεριλαμβανομένου του Καναδά και της Αυστραλίας, καθώς και στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Αυτοκίνητο για ηγέτες

Τον Οκτώβριο του 1958, από το Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού, η DS 19 παρουσιάστηκε ως αυτοκίνητο υψηλού κύρους, με μαύρη βαφή, διαχωριστικό με ανασυρόμενο γυαλί μεταξύ οδηγού και πίσω επιβατών, και δερμάτινα καθίσματα, ενώ μπορούσε να εξοπλιστεί με ενδοεπικοινωνία, ραδιόφωνο και συσκευή τηλεφώνου. Ετσι καθιερώθηκε άμεσα ως το όχημα των κορυφαίων ηγετών, τόσο πολιτικών όσο και βιομηχάνων. Μάλιστα, η Προεδρία της Γαλλικής Δημοκρατίας θέλησε ένα αυτοκίνητο μεγαλύτερο από τη Lincoln που χρησιμοποιούσε τότε ο Πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών, κι έτσι η DS 19 πήγε στα 6,53 μέτρα μήκος, έχοντας πτυσσόμενη θέση για διερμηνέα, ηλεκτρικά παράθυρα, κλιματισμό, άμεσο και έμμεσο φωτισμό, ενδοεπικοινωνία και ενσωματωμένο μίνι μπαρ!

Και στα ράλι

Τον Ιανουάριο του 1956, μόλις τρεις μήνες μετά την παρουσίασή της, η DS 19 συμμετείχε για διάσημο ράλι του Μόντε Κάρλο, κατακτώντας την πρώτη θέση στην κατηγορία της, ενώ το 1966, η DS στην έκδοση “21” πέτυχε μια δεύτερη νίκη στο Μονακό με τον θρυλικό Φινλανδό Τοϊβόνεν.  

La Citroën DS sur une route de nuit avec les phares directionnels allumés en 1967. Utilisation éditoriale uniquement, nous contacter pour toute autre utilisation

Αύξηση ισχύος

Το 1959, ο κινητήρας των 1.911 κ.εκ. αύξησε την ισχύ του από 75 σε 78 ίππους, τον Οκτώβριο του 1960 παρουσιάστηκε η DS 19 Cabriolet, ενώ τον Μάρτιο του 1961 η ισχύς αυξήθηκε ξανά στους 83 ίππους, με μέγιστη ταχύτητα 150 χλμ./ώρα. Τον Σεπτέμβριο του 1962, η DS γνώρισε την πρώτη της αισθητική ανανέωση, χάνοντας τους μεγάλους αεραγωγούς στα φτερά, ενώ ο προφυλακτήρας απέκτησε ελαστικά προστατευτικά και το κάτω μέρος επανασχεδιάστηκε για καλύτερη αεροδυναμική και οικονομία καυσίμου, επιτρέποντας μέγιστη ταχύτητα 160 χλμ./ώρα.

Τον Οκτώβριο του 1965 κυκλοφόρησε με κινητήρα 2.175 κ.εκ., αποδίδοντας 109 ίππους με 175 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα. Το 1967, η DS απέκτησε την νέα της πρόσοψη, ενώ εισήχθησαν οι διάσημοι περιστρεφόμενοι προβολείς, που φώτιζαν το εσωτερικό των στροφών πριν την είσοδο του αυτοκινήτου!

Το 1969, ο κινητήρας 2.175 κ.εκ. της DS 21 με ηλεκτρονικό ψεκασμό καυσίμου, έφτασε τους 139 ίππους και τα 185 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα.

Τον Σεπτέμβριο του 1970, η DS εξοπλίστηκε με χειροκίνητο κιβώτιο πέντε ταχυτήτων αντί τεσσάρων, ενώ έναν χρόνο αργότερα προστέθηκε αυτόματο κιβώτιο τριών ταχυτήτων της εταιρείας Borg-Warner. Πριν αποσυρθεί οριστικά το 1975, μετά από 20 χρόνια αξιοσημείωτης καριέρας, η DS 23 εξοπλίστηκε με κινητήρα 2.347 κ.εκ., με ηλεκτρονικό ψεκασμό καυσίμου, αποδίδοντας 141 ίππους και φτάνοντας μέγιστη ταχύτητα σχεδόν 190 χλμ./ώρα.

Τέλος παραγωγής

Με 1.456.115 μονάδες (1.330.755 στο γαλλικό εργοτάσιο), η τελευταία DS κατασκευάστηκε στο Παρίσι, στο εργοστάσιο του Quai de Javel, στις 24 Απριλίου 1975. Το τελευταίο αυτοκίνητο παραδόθηκε σε έναν πιστό πελάτη της μάρκας, ο οποίος είχε στην κατοχή του άλλες οκτώ DS!

Αστέρι του σινεμά

Ένα τέτοιο αυτοκίνητο δεν θα μπορούσε να μείνει μακριά από τη μεγάλη οθόνη. Πρωταγωνίστησε με τη Μπριζίτ Μπαρντό στο Une Parisienne (1957), με τον Ζαν Γκαμπέν και τον Φερναντέλ στο L’Age Ingrat (1964), με την Ούρσουλα Αντρες και τον Μαρσέλο Μαστρογιάννη στο La Dixième Victime (1965), με τον Ζαν Μαρέ στο Fantomas se Déchaîne (1965) με τον Αλέν Ντελόν στο Le Samouraï (1967), με τον Ζαν-Πολ Μπελμοντό και τον Μπουρβίλ στο Le Cerveau (1969), με τον Λουί ντε Φινές στο Rabbi Jacob (1973), και στο αξέχαστο Retour vers le Futur 2 (1989) του σκηνοθέτη Ρόμπερτ Ζεμέκις.

Η εποχή της DS Automobiles

Από μοντέλο έγινε μάρκα, που ιδρύθηκε την 1η Ιουνίου 2014, υπό την ομπρέλα της Citroen στο Παρίσι, και τώρα του τεράστιου ομίλου Stellantis (Peugeot, Citroen, Opel, Fiat, κλπ.).

Σήμερα, το 2025, η DS Automobiles προσφέρει μια παγκόσμια γκάμα τεσσάρων μοντέλων: DS 3, DS 4, DS 7 και N°8, που ξεχωρίζουν για το στυλ, τον εκλεπτυσμένο εσωτερικό τους χώρο, τις προηγμένες τεχνολογίες και την άνεση πρώτης κλάσης.

Η εταιρεία συμμετέχει στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ηλεκτρικών μονοθεσίων Formula E από το 2015, έχοντας αποσπάσει δύο διπλούς τίτλους ομάδων και οδηγών, ενώ διαθέτει κάθε μοντέλο σε εξηλεκτρισμένη έκδοση, προσφέροντας κινητήρες 100% ηλεκτρικούς, υβριδικούς κινητήρες αυτοφορτιζόμενους καθώς και plug-in υβριδικά μοντέλα με έως και 360 ίππους και τετρακίνηση.

Το 2025, η DS Automobiles επιταχύνει τη μετάβασή της στην αμιγώς ηλεκτρική τεχνολογία με την άφιξη του N°8, που προσφέρει αυτονομία έως και 750 χλμ. Κι έπεται συνέχεια…

 

Πηγή: www.newsit.gr

Σχετικές αναρτήσεις

Πιέζεται η αγορά αυτοκινήτου στην Ευρώπη

admin

Η Ayvens προσφέρει μεταχειρισμένα με έκπτωση

admin

Η πρώτη μέρα του Λιούις Χάμιλτον στη Ferrari

admin

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε εάν το επιθυμείτε. Αποδέχομαι Διαβάστε περισσότερα

Πολιτική Απορρήτου & Cookies