Auto-Moto

Fiat: Πλήρης αποκάλυψη για το νέο Grande Panda

Τον Μάρτιο, περίπου, αναμένεται στην Ελλάδα το ολοκαίνουργιο Fiat Grande Panda, και τότε θα γνωρίζουμε τις τιμές του μοντέλου, τόσο της υβριδικής έκδοσης με θερμικό κινητήρα, όσο και της αμιγούς ηλεκτρικής.

Το νέο Grande Panda σηματοδοτεί τη δυναμική επιστροφή της Fiat στην κατηγορία B-SUV, η οποία κάνει τον μεγαλύτερο όγκο πωλήσεων στην Ευρώπη και στην Ελλάδα (32,81%), και έρχεται με τη βαρύτητα του ονόματος και πάνω από 23 εκατ. πωλήσεις στην Ευρώπη, να πάρει τη δική του θέση και να ταρακουνήσει ακόμα περισσότερο την αγορά.

Σε νέα πλατφόρμα

Είναι το πρώτο Fiat που βασίζεται στη «Smart Car Platform» της Stellantis, του γιγαντιαίου ομίλου, κι αυτό του επιτρέπει να χρησιμοποιεί τόσο κινητήρες εσωτερικής καύσης όσο και ηλεκτρικά μοτέρ.

Ελάχιστα κάτω από τα 4 μ. μήκος, 3,99μ. για την ακρίβεια, πλάτος 1,76μ. και ύψος 1,57μ., με συμπαγείς διαστάσεις και χαρακτηριστική, φινετσάτη ιταλική σχεδίαση, δείχνει αμέσως ποιο είναι και ποιας είναι, με «σκαλισμένα» γράμματα «Panda» από την μια πλευρά και «FIAT» από την άλλη, στο κάτω μέρος των θυρών. Επιπλέον, στην πίσω κολόνα υπάρχει ένα κρυφό γραφικό με το σήμα της μάρκας, ενώ στο πίσω μέρος αναγράφεται αφενός «σκαλισμένο» το «FIAT» και αφετέρου το «Panda» με ανάγλυφα τρισδιάστατα γράμματα.

Σχεδίαση από λευκό χαρτί

Το Fiat Grande Panda που βλέπετε στις φωτογραφίες, είναι η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, που χαρακτηρίζεται από τα φώτα PXL LED που παραπέμπουν στο γνωστό video game της δεκαετίας του 80, συνδυάζοντας την υψηλή απόδοση με το στιλ. Το πιο πιθανό είναι να διαθέτει αυτά τα φώτα και η συμβατική έκδοση, ωστόσο χωρίς τάπα φόρτισης, όπως είναι λογικό και ίσως λίγο διαφορετικά στοιχεία σχεδιασμού, ώστε να ξεχωρίζουν κάπως οι δύο εκδόσεις.

Οι 17άρες ζάντες αναγράφουν «FIAT» στο κέντρο, κι έχουμε ράγες οροφής αλουμινίου, όπως και ποδιές εμπρός και πίσω αλουμινίου.

Άνετο και ευχάριστο στην καμπίνα

Η Fiat υπόσχεται ότι χωρούν 5 ενήλικες στην καμπίνα, με διάφορους μικρούς αποθηκευτικούς χώρους (μόνο στο ταμπλό υπάρχουν διαθέσιμα συνολικά 13 λίτρα), ενώ στο πορτ-μπαγκάζ χωρούν έως 361 λίτρα στην αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, και μάλλον λίγα περισσότερα στη συμβατική έκδοση.

Παιχνιδιάρικη η σχεδίαση της καμπίνας, τουλάχιστον από αυτά που βλέπουμε από φωτογραφίες (δεν το έχουμε οδηγήσει ακόμα) στην ηλεκτρική έκδοση, με ξύλο στο ταμπλό που υποδηλώνει την οικολογική του υπόσταση, χρωματικές αντιθέσεις στις ραφές σε κίτρινο χρώμα, πλαστικά από ανακυκλωμένα υλικά, και καπιτονέ υφασμάτινα καθίσματα που φέρουν την επιγραφή «Panda made with love in Fiat», και ενσωματωμένα προσκέφαλα από δέρμα. Τα πίσω προσκέφαλα είναι ρυθμιζόμενα.

Το κυρίαρχο χρώμα στις περισσότερες επιφάνειες είναι το «Blu Tasmania», διαθέτοντας πολύ ελαφρύ περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Η οθόνη αφής 10,25 του συστήματος πολυμέσων και των 10 ιντσών του πίνακα οργάνων, περιλαμβάνονται σε μια κονσόλας που παραπέμπει στη θρυλική πίστα που βρίσκεται στην οροφή του εργοστασίου του Lingotto, όπου έχω οδηγήσει εκεί και είναι πράγματι μια εμπειρία. Από τα δε παράθυρα του ίδιου εργοστασίου, εμπνεύστηκαν οι σχεδιαστές για το σχήμα των φωτεινών στοιχείων στα εμπρός και πίσω φώτα.

Ηλεκτρική και υβριδική έκδοση

Θα λανσαριστούν παράλληλα οι δύο εκδόσεις, η υβριδική και η αμιγώς ηλεκτρική στην Ελλάδα.

Η ηλεκτρική εφοδιάζεται με μοτέρ που αποδίδει 113 HP (83 kW) και μπαταρία 44 kWh που χαρίζει αυτονομία έως 320 χλμ.. Μπορεί να επιταχύνει το Grande Panda σε 11 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα και αναπτύσσει τελική ταχύτητα ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 132 χλμ./ώρα.

Για τη φόρτιση διαθέτει σπιράλ καλώδιο 4,5μ. και μαζεύεται μόνο του μετά τη χρήση, υποστηρίζοντας ισχύ έως 7 kW. Διαθέτει και συμβατικό καλώδιο για το εναλλασσόμενο ρεύμα (AC), το οποίο κουμπώνει σε ξεχωριστή θύρα στο αριστερό πίσω φτερό. Με τη βοήθειά του η φόρτιση μπορεί να αγγίξει τα 11 kW. Για την ταχυφόρτιση σε συνεχές ρεύμα (DC) η ισχύς μπορεί να φτάσει τα 100 kW, κάτι που μειώνει το χρόνο φόρτισης στα μόλις 27 λεπτά της ώρας.

Η υβριδική έκδοση του Grande Panda εφοδιάζεται με 3κύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1.2lt ισχύος 100 ίππων, που συνδυάζεται με ένα ηλεκτρικό μοτεράκι που λειτουργεί υπό τάση 48V τροφοδοτούμενος από μπαταρία 0,876 kWh. Ο συγκεκριμένος κινητήρας βρίσκεται ενσωματωμένος στο αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων διπλού συμπλέκτη, μαζί με την μονάδα του inverter και του κεντρικού ελέγχου του κιβωτίου ταχυτήτων.

Η ισχύς του είναι 21 kW και καθότι βρίσκεται στο κιβώτιο μπορεί να κινήσει αμιγώς ηλεκτρικά το Grande Panda στο ξεκίνημα, την κίνηση με ήπιο ρυθμό και το παρκάρισμα. Το σύστημα εξασφαλίζει κίνηση μόνο με ρεύμα μέχρι 1 χλμ., ενώ στις χαμηλές ταχύτητες βοηθά τον κινητήρα βενζίνης τονώνοντας τις επιδόσεις και μειώνοντας την κατανάλωση.

Σύμφωνα με τις μετρήσεις της Fiat, η μέση κατανάλωση είναι 5,4 λίτρα στα 100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 δεν υπερβαίνουν τα 123 γρ./χλμ.

Αναβαθμισμένος εξοπλισμός

Ο εξοπλισμός του Grande Panda περιλαμβάνει ασύρματη συνδεσιμότητα με το smartphone, τέσσερις θύρες USB-C, καθώς και ειδική θήκη ασύρματης φόρτισης, ένα πλήρες πακέτο συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού, υπηρεσίες Connected Services, καθώς και σύστημα πλοήγησης.

Περισσότερα όταν μάθουμε τιμές και έρθει στην Ελλάδα για να το οδηγήσουμε.

Πηγή: www.newsit.gr

Σχετικές αναρτήσεις

Porsche: Η ηλεκτρική Taycan έκανε ρεκόρ Γκίνες 17 χλμ. με πλαγιολίσθηση σε πάγο

admin

Opel: Bazaar μεταχειρισμένων με εγγύηση αντιπροσωπείας

admin

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για την αγορά ελαστικών

admin

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε εάν το επιθυμείτε. Αποδέχομαι Διαβάστε περισσότερα

Πολιτική Απορρήτου & Cookies