Auto-Moto

MINI Cooper S – Δοκιμή: Για αυτούς που θέλουν κάτι ξεχωριστό να οδηγούν

Όχι, δεν υπολείπομαι τις γυναίκες οδηγούς, κάθε άλλο, διότι γνωρίζω πάρα πολλές να οδηγούν καλύτερα από άντρες.

Όμως, στην περίπτωση του ΜΙΝΙ, στο οποίο θα δεις ίσως περισσότερες γυναίκες από άντρες να κάθονται στη θέση πίσω από το τιμόνι, μάλλον τις πιο ισχυρές εκδόσεις τις οδηγούν άνδρες. Εδώ είμαι, ας με διαψεύσουν.

Το ΜΙΝΙ έχει κρατήσει ένα πολύ δυνατό όνομα στην αγορά, διαχρονική αξία θα έλεγα, καθώς αυτό το σχέδιο που πρώτη φορά έφτιαξε ο Σερ Αλεκ Ισιγόνις, ακόμα μέχρι και σήμερα, με τις απαραίτητες αλλαγές ανά εποχή, διατηρεί την ίδια φιλοσοφία: Σφικτές αναλογίες, τροχοί στις άκρες, οδήγηση λες και είσαι μέσα σε καρτ, λόγω της χαμηλής θέσης αλλά και του πώς συμπεριφέρεται το αυτοκίνητο στις στροφές.

Βλέποντας το ΜΙΝΙ Coοpeρ S, με αυτό το πολύ ωραίο πράσινο χρώμα που ταιριάζει απόλυτα με το φυσικό περιβάλλον της υπαίθρου, το μάτι πέφτει στη μάσκα που έχει κόκκινο το S, υποδηλώνοντας την έκδοση αλλά και τη δυναμική του.

Η διχρωμία στην οροφή είναι κάτι που του προσδίδει στην εμφάνιση, όμως, πλέον, έχουμε συνηθίσει σε άλλο χρώμα από το αμάξωμα οροφές, σε πάρα πολλά μοντέλα. Φαίνεται είναι της μόδας.

Τα μαύρα περιμετρικά προστατευτικά έρχονται σε αρμονία με το μαύρο της οροφής, τους μαύρους καθρέπτες, το μαύρο περίβλημα στα στρογγυλά φωτιστικά, τη μαύρη μάσκα και τα φιμέ πίσω κρύσταλλα, ενώ το περίγραμμα χρωμίου στη μάσκα δίνει μια διαφορετική νότα.

Το ολόγραμμα COOPER S θα το βρούμε στην πίσω πόρτα, κάτω από το σήμα ΜΙΝΙ, με τα φωτιστικά να παραπέμπουν στην αγγλική σημαία, υποδηλώνοντας την καταγωγή της μάρκας, η οποία ανήκει, εδώ και πολλά χρόνια, στον γερμανικό όμιλο BMW.

Στη λιτή καμπίνα όλα κινούνται γύρω από την ολοστρόγγυλη και τεράστια OLED οθόνη αφής 24 εκατοστών, που περιέχει τα πάντα: αριστερά για τη σύνδεση με το smartphone, δεξιά για το ηχοσύστημα, κάτω τη ρύθμιση για τον κλιματισμό, πάνω για τα χιλιόμετρα, σου δείχνει την ταχύτητα που πηγαίνεις σε χιλιόμετρα αλλά και σε μίλια / ώρα, για οδηγούς από βρετανικές χώρες και πρώην αποικίες. Έχεις και σύστημα πλοήγησης αλλά και πανοραμική κάλυψη μέσα από κάμερες, ενώ μπορείς να βλέπεις και μπροστά και πίσω.

Το δε γυάλινο head – up display συμπληρώνει σε τεχνολογία και βρίσκεται ακριβώς μπροστά σου ώστε να μην αποσπάται η προσοχή σου από τον δρόμο, βλέποντας τις βασικές ενδείξεις: με πόσα χιλιόμετρα κινείσαι, τα όρια ταχύτητας κλπ.

Φυσικούς διακόπτες δεν συναντάμε, παρά μόνο για την εκκίνηση, με έναν διακόπτη engine κάτω από την οθόνη να τον περιστρέφεις στα δεξιά. Υπάρχουν δύο ακόμα χειριστήρια, ένα για το κιβώτιο ταχυτήτων, αριστερά του engine και έναν ακόμα για τα drive modes, δηλαδή τα experiences, για να διαλέξεις το πρόγραμμα οδήγησης.

Ένας υφασμάτινος γάντζος ανοίγει ένα μικρό ντουλαπάκι, υπάρχουν κι άλλοι μικροί χώροι αποθήκευσης, ενώ θα βρούμε και θύρες φόρτισης συσκευών.

Τα σπορ δερμάτινα καθίσματα, με ηλεκτρική ρύθμιση, ενσωματωμένα προσκέφαλα και το ΜΙΝΙ ραμμένο στην πλάτη, γαντζώνουν το σώμα σου, ειδικά στις στροφές, ενώ το πάνω μέρος του ταμπλό που είναι από ανακυκλωμένο ύφασμα έχει led ενδείξεις σε γαλάζιο χρώμα. Ίδιο ύφασμα και στα πλευρικά των θυρών, ενώ την πανοραμική, ανοιγόμενη οροφή θα τη βρούμε στάνταρ.

Πίσω, στο τρίθυρο αμάξωμα, χρειάζεται κάποια εξοικείωση για να διπλώσεις τα καθίσματα και να περάσουν οι δύο -αυστηρά- επιβάτες, ενώ τα 210 λίτρα όγκου στον χώρο αποσκευών, φαίνονται σχετικά λίγα.

Μακρύτερο κατά 8 εκ. στα 3,876 μέτρα, πιο φαρδύ κατά 3 εκ. και πιο ψηλό κατά 1 εκ., έχει παράστημα και το δείχνει, κυρίως στο πώς κάθεται στο δρόμο. Και λέω κάθεται, διότι είναι χαμηλά τοποθετημένο στο έδαφος.

Κάτω από το μπροστινό καπό βρίσκεται ένα δίλιτρο turbo μοτέρ βενζίνης που αποδίδει 204 ίππους, μεταξύ 5.000 – 6.500 σ.α.λ., με τη ροπή των 300 Nm να έρχεται από χαμηλά, από τις 1.400 σ.α.λ. και να πλησιάζει τις 4.500 σ.α.λ.

Με όλη αυτή τη δύναμη επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 6,6 δευτ., ενώ αναπτύσσει τελική ταχύτητα 242 χλμ./ώρα.

Σου αρέσει ο ήχος του ισχυρού μοτέρ, η αίσθηση του τιμονιού που βαραίνει στις υψηλές ταχύτητες, το πώς μπαίνεις στις στροφές αλλά και το πώς βγαίνεις με ακρίβεια, χωρίς να το παρακάνεις, και ίσως θα μπορούσες να παίξεις με τις αλλαγές ταχυτήτων αν είχες paddles στο τιμόνι. Όμως και οι άμεσες αλλαγές στο 7άρι αυτόματο κιβώτιο κάνουν τη δουλειά τους.

Σε μέση κατανάλωση μπορείς να κατέβεις και στα 9 λίτρα στα 100 χλμ. (6,1 λίτρα δίνει το εργοστάσιο), αν όμως κινηθείς πιο γρήγορα, θα τσιμπήσει η κατανάλωση και θα βάλεις βαθύτερα το χέρι στην τσέπη.

Πηγή: www.newsit.gr

Σχετικές αναρτήσεις

Honda: Με στόχο το 2040 ουδετερότητα σε άνθρακα και πολλές ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες

admin

Σήμερα παρουσιάζεται ο στρατηγικός διάλογος για το μέλλον της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας

admin

Porsche: Η ηλεκτρική Taycan έκανε ρεκόρ Γκίνες 17 χλμ. με πλαγιολίσθηση σε πάγο

admin

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε εάν το επιθυμείτε. Αποδέχομαι Διαβάστε περισσότερα

Πολιτική Απορρήτου & Cookies