Auto-Moto

Renault: Μια ηλεκτρική βολίδα έτοιμη να σπάσει ρεκόρ

Η μακρά παράδοση της Renault στην κατασκευή γρήγορων αυτοκινήτων που καταρρίπτουν ρεκόρ, χρονολογείται ήδη από τη δεκαετία του 1930 και συνεχίζεται στις μέρες μας με ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, αυτή τη φορά.

Με μονοθέσιο αεροδυναμικό αμάξωμα για περισσότερη αποδοτικότητα, το Renault Filante Record 2025 είναι πολύ μακρύ με 5,12μ. μήκος και πολύ χαμηλό με 1,19μ. ύψος, ζυγίζει μόλις 1.000 κιλά και εφοδιάζεται με μπαταρία 87kWh, ίδια με αυτή που διαθέτει και το Scenic E-Tech electric, παραγωγής.

Το Renault Filante Record 2025 είναι εμπνευσμένο από τα θρυλικά 40CV des Records (1925-1926), Nervasport des Records (1934) και Etoile Filante (1956).

The Etoile Filante

Το όνομα Filante αναφέρεται στο Etoile Filante, ένα μονοθέσιο όχημα εμπνευσμένο από την αεροναυπηγική, που κατασκευάστηκε το 1956, και στις 5 Σεπτεμβρίου 1956, έσπασε ταυτόχρονα πολλά ρεκόρ ταχύτητας στο Bonneville Salt Lake Flats στις Ηνωμένες Πολιτείες, συμπεριλαμβανομένων των ρεκόρ απόστασης 1 και 5 χιλιομέτρων, με ταχύτητες 306,9 χλμ./ώρα και 308,85 χλμ./ώρα, αντίστοιχα.

40 CV des records

Η λέξη Record προέρχεται από τα 40CV des Records, τα μονοθέσια οχήματα με βελτιωμένο αμάξωμα που ήταν πιο στενά από τα Renault 40 CV και έφεραν το 1925 παγκόσμιο ρεκόρ 3 ωρών, παγκόσμιο ρεκόρ 500 χλμ. και παγκόσμιο ρεκόρ 500 μιλίων. Το 1926 έκαναν ρεκόρ 24 ωρών, με 4.167,578 χλμ. που διανύθηκαν με μέση ταχύτητα 173,649 χλμ./ώρα.

Το δε 2025 στο όνομα του ονόματος σηματοδοτεί την εκατονταετηρίδα αυτών των ρεκόρ του 1925.

Nervasport des Records

Ένα άλλο Renault, το Nervasport des Records, στις 4 και 5 Απριλίου 1934, πέτυχε 9 διεθνή ρεκόρ και 3παγκόσμια ρεκόρ, συμπεριλαμβανομένου και του ρεκόρ των 48 ωρών που «έγραψε» 8.037χλμ. με μέση ωριαία ταχύτητα 167,445χλμ./ώρα.

Η σχεδίασή του στοχεύει σε νέα επίπεδα οικονομίας και αποδοτικότητας, εμπνευσμένο από την αεροναυπηγική, έχοντας στρογγυλούς προβολείς, καλυμμένους τροχούς και αιχμηρή μάσκα, που παραπέμπουν σαφώς στο παρελθόν, αλλά δημιουργούν και έναν φυσικό διάλογο με το μέλλον.

Ξεχωρίζει και η προστατευτική αεροδυναμική «φούσκα» με την καμπίνα να θυμίζει την καλύπτρα ενός μαχητικού αεροσκάφους, για μείωση του συντελεστή οπισθέλκουσας, στην οποία συμβάλλουν τα αεροδυναμικά βοηθήματα των εμπρός και των πίσω τροχών.

Οι ορατές βίδες στο αμάξωμα είναι εμπνευσμένες από τεχνικές κατασκευής αεροσκαφών, όπως και η θέση οδήγησης με τα πόδια του οδηγού να πατάνε πάνω στις μπαταρίες (καλύτερη διάταξη καμπίνας), με κάθισμα που είναι κατασκευασμένο από τεντωμένο καραβόπανο, και ενισχύεται με λεπτές λεπίδες από ανθρακονήματα με υφασμάτινη επένδυση.

Η ενσωμάτωση των χειριστηρίων και των οργάνων ακολουθεί μια ρευστή και μινιμαλιστική προσέγγιση, και κάθε λειτουργία εμφανίζεται σε μια εξαιρετικά λεπτή ψηφιακή οθόνη.

Το τιμόνι είναι το ορατό στοιχείο μιας πρωτοποριακής αρχιτεκτονικής ελέγχου, καθώς οι λαβές του ελέγχουν τις λειτουργίες επιτάχυνσης, πέδησης και διεύθυνσης χρησιμοποιώντας αμιγώς ηλεκτρονικές τεχνολογίες όπως το steer-by-wire και brake-by-wire, δηλαδή ηλεκτρονικό σύστημα διεύθυνσης και φρένων, ενώ είναι διακριτικά ενσωματωμένες σε ένα σύνολο 3D εκτύπωσης από υλικό που ονομάζεται Scalmolloy.

Στο κέντρο του τιμονιού, μια εύκαμπτη πανοραμική οθόνη τυλιγμένη γύρω από έναν κύλινδρο παρέχει μια καθαρή και άμεση εμφάνιση βασικών δεδομένων, όπως η ταχύτητα, η αυτονομία και οι παράμετροι οδήγησης. Τέλος, το τιμόνι είναι στερεωμένο στην προστατευτική «φούσκα» και ανασηκώνεται κάθε φορά που αυτή ανοίγει, για να διευκολύνει την είσοδο και την έξοδο του οδηγού.

Ένα ευφυές σύστημα κυκλοφορίας αέρα, φροντίζει για τον αερισμό του κόκπιτ.

Εκμεταλλευόμενοι πλήρως τη χρήση ανθρακονημάτων, ενός υλικού εξαρτημάτων του αμαξώματος, χωρίς να διακυβεύεται στο ελάχιστο η δομική τους αντοχή, οι μηχανικοί κατάφεραν να διατηρήσουν το βάρος του Renault Filante Record 2025 κάτω από τα 1.000 κιλά (600 κιλά ζυγίζει μόνο η μπαταρία), ενώ βελτίωσαν και τα επίπεδα ακαμψίας και προστασίας.

Στο δε πλαίσιο τα κράματα αλουμινίου, άνθρακα και χάλυβα συνδυάστηκαν ιδανικά προκειμένου να μειωθούν στο ελάχιστο οι διατομές και το πάχος των εξαρτημάτων, ώστε να πιστοποιηθεί η αντοχή τους σε μηχανικές καταπονήσεις, και να διατηρηθεί στο μέγιστο η αντοχή τους.

Καταλήγοντας, η νέα βολίδα της Renault εφοδιάζεται με ειδικά ελαστικά σε ζάντες 19ιντσών, ειδικά σχεδιασμένα για να μεγιστοποιήσουν την αυτονομία, διότι τα ελαστικά επηρεάζουν κατά περίπου 20% την αυτονομία.

 

Πηγή: www.newsit.gr

Σχετικές αναρτήσεις

MotoGP: Τετράδα για νίκες παρουσίασε η KTM

admin

BMW: Η νέα iX βγάζει 700 χλμ. αυτονομίας

admin

Seat: Αποτελεσματικά κίνητρα στην Ισπανία για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης

admin

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε εάν το επιθυμείτε. Αποδέχομαι Διαβάστε περισσότερα

Πολιτική Απορρήτου & Cookies